Ce culoare are dieta dumneavoastra?

Posted: 11 Iulie 2011 in Diete
Etichete:, , ,

Sa facem un test:

 Incercati sa va amintiti ce ati mancat ieri!Dar alalta ieri? Dar saptamana trecuta?Considerati ca aveti o alimentatie  sanatoasa  si variata sau felurile de mancare pe cale le consumati se repeta periodic?

Asadar se spune ca o dieta  sanatoasa  ne atrage cu frumusetea culorilor si a parfumurile alimentelor.Probabil v-ati dat seama deja ca aceste alimente sunt bineinteles fructele si legumele.Dar  totusi daca stati putin sa va ganditi:exista oare atat de multe fructe si legume  de culori sau arome care  mai de care incat ar fi posibil sa mancam in fiecare zi altceva si sa  nu ne plictisim niciodata de simturile gustative?

Dieta “colorata”  ne aduce in primul rand extrem de multe  beneficii pentru starea de bine a organismului  nostru.Ea este ultila in primul rand pentru prevenirea cancerului,  dar in acelasi  timp poate fi si  o solutie de succes pentru pierderea de kilograme in plus.Deasemena acest tip de alimenatie  da un semnal de alarma impotriva folosirii  in exces a zaharului si a grasilimor si  in alcelasi timp promoveaza efectuarea exercitilor fizice, incurajand consumul  unor portii echilibrate de  alimente echilibrate

Principile  dietei  pe baza culorilor

Dieta in culori este o dieta care are la baza principiul conform careia culorile  alimentelor  nu semnifica doar  un  aliment care arata bine ci si faptul  ca elementele nutritive continute de acestea  prezinta  culori diferite.Cateva exemple veti putea gasi in cele ce urmeaza.

Rosu: Aceste alimente contin in compozitia lor o substanta numita licopen , care dupa spusele specialistilor reduce  riscul  imbolnavirii de cancer.Exemple  in acest sens  sunt tomatele,pepenele verde sau grepefrutul  rosu.Deasemena exista si alimente de  culoare rosu inchis sau chiar purpuriu cum sunt strugurii,vinul rosu sau capsunile.

Portocaliu:  Alimentele de culoare portocalie contin in compozitia lor alfa si beta-caroten care faciliteaza  comunicarea intercelulara si incetinesc evolutia tumorilor.Pentru aceasta culoare gasim alimente ca morcovii,mango sau cartofii dulci.

Galben verzui:Alimentele care au aceasta culoare sunt spanacul,verdeturile,porumbul galben,avocado sau mazarea verde.Aceste alimente sunt bogate in carotenoizi de tipul lutina si zeaxantina care contribuie la sanatatea ochilor.

Galben portocaliu:Aici gasim portocalele, mandarinele,papaya sau necatrinele,avand in compozitia lor cantitati mari de vitamina C care protejeaza celulele si beta-riptoxantina.

Verde: Respecata acesta culoare broccoli,varza de Bruxelles si bok choy( este o planta inrudita cu varza chinezeasca).Contin in compozitia lor izotiocianti si indoli, care stimuleaza celulele hepatice sa sintetizeze  anumite componente  impotriva cancerului generat de substante chimice.

Alb-verde:usturoiul ,ceapa , telina , vinul alb sau arpagicul.Acestea contin flavonoide  care protejeaza membranele celulare.

Chiar daca o astfel de dieta descrisa mai sus are beneficiile ei confirmate si de netagaduit, este daunator sa mancam prea mult din orice, chiar si legume colorate.

Nu va speriati daca vi se pare ca a consuma intre 5 si 9 portii de legume si fructe pe zi este prea mult! Puteti incepe progresiv o astfel de dieta. Se pot adauga cateva banane si capsuni la cerealele pe care le consumam dimineata. La pranz se poate opta pentru o salata intens colorata ca o portie suplimentara in locul cartofilor sau pastelor.

In cazul in care sunteti consumatori de salata se poate incepe cu salata verde la care se pot adauga struguri, felii de portocale, mure sau zmeura.

Va doresc un apetit colorat pentru o dieta sanatoasa!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s